Wednesday, August 4, 2010

"ANDA ADALAH APA YANG ANDA FIKIRKAN"


Assalamualaikum w. b. t...

Hari Selasa memang mencabar bagi aku.. bermula dari jam 8 pagi dan berakhir sehingga jam 10.00 mlm di isi dengan kuliah dan tutorial.. mlm pla cam besa kmi selalunya wat group discussion sal OB la selalunya.. tp aku tak la merungut tahap kronik tu.. best apa masa itu di isi dengan aktiviti begini.. dan bila lagi nak rasa time mcm ni lau bukan di universiti ni kan??.. lau keje mungkin situasi amat bbeza sekali.. tugasan submit bukannya selepas sabulan myb daily ataupun beberapa jam je.. hehe.. aku bcakap melalui experience aku dulu sblm msuk UNITEN g.. masa tu aku bekerja kat ABX EXPRESS.. salah sebuah courier service company yg dh ada nama kt Malaysia setanding CT Link, UPS, Nationwide dan byk lg sebenarnya.. keja aku taklah sebanyak tugas Head of Department tp title Account Assistant tu fhm2 je la keja dia.. ketelitian mmg amat2 dperlukan.. pastu ensure invoice and statement submit once a month tp Airwaybillnya mmg byk giler.. seriously key in airwaybill ni mmg mcabar tangan.. sbb ia memerlukan kpantasan dalam menggunakan komputer.. kiranya aku masa tu mcm robot yang btindak mengikut system yg d namakan billsys.. selain tu cash jga kena update daily.. rindu jga la nak keja masih teringat ni prepare outstanding, debtor, bank in slip, creditor.. waaa rindu lah ngn sumer2 tu.. but honestly mmg aku bersyukur dpt pengalaman tu.. InshaAllah pas continue study ni aku boleh bkerja dgn ilmu and amik byk pengalaman utk d aplikasi dalam bisness sendiri.. hehe demand kan??? tp mmg btul la sy nak buka bisness sendiri bkaitan percetakan dan sewaktu dgnnya..

satu benda yg aku percaya..
"ANDA ADALAH APA YANG ANDA FIKIRKAN"

No comments:

Post a Comment

Tinggalkan feedback anda kat sini.. thank you ^_^

Ya Allah ampunilah aku & saudaraku & masukkanlah kami ke dalam rahmatMu..

action!!

Click to play this Smilebox scrapbook
Create your own scrapbook - Powered by Smilebox
This free digital scrapbook created with Smilebox

Just share

Share |

Jika Allah selalu bersamamu dihatimu, tak siapa dan apa-apa yang patut digusarkan.

Related Posts with Thumbnails